ההבדל בין הגברים לילדים הוא מחיר הצעצועים שלהם. :)

מולקולת ניטרוניטרו(Nitromethane) הוא מרכיב הנמצא בדלק המשפיע על עיתוי הצתת הדלק במנוע, יחס הניטרו בדלק משפיע על מקדם ההצתה = תזמון הפיצוץ בבוכנה. הניטרו מסייע לבערה, וזאת כיוון שהניטרו ניצת בטמפרטורה נמוכה יותר מזו של המתאנול.
ככל שיחס ה"ניטרו" מול שאר רכיבי הדלק גדל, כך המנוע יפעל בהספק גדול יותר, ניטרו מוסיף כוח כיוון שהמנוע יכול לשרוף יותר ממנו לאותו נפח של אוויר מאשר מתנול, וזאת כיוון שהניטרו מכיל בתוכו מולקולות חמצן מה שמגביר את הבעירה.

כלל אצבע הוא יותר ניטרו = יותר חום, אם הניטרו מפיק יותר אנרגיה- אנו מקבלים גם יותר חום, (אנרגיה = חום), יחד עם זאת חשוב לזכור כי החומר העיקרי בדלק הינו המתאנול (סוג של אלכוהול) ולא הניטרו.

באופן גס מאוד וכללי, כמעט בכל דגמי הטיסנים והמכוניות על שלט, נוכל להשתמש בדלק אחוז ניטרו הנע בין 5% ל15%, כאשר התערובת הנפוצה ביותר היא של 15% ניטרו, ורוב המנועים הפופולריים בנויים לעבוד איתה.

גם ארץ של יצרן המנועים יכולה להשפיע על אחוז הניטרו הדרוש לפעולת מנוע תקינה: מנועים אירופאיים, יעבדו טוב יותר עם תערובת ניטרו דלה יותר, מהסיבה פשוטה, שמחיר הניטרו באירופה גבוהה מאוד, לעומת זאת בארצות הברית שם עלות הניטרו נמוכה יותר, מנועים מתוכננים לעבוד עם אחוז ניטרו גבוה יותר

מד מהירותכדי לקבל ביצועים מרביים וחיי מנוע ארוכים חשוב מאוד להשתמש בסוג הדלק המתאים למנוע. קיימת הנחה מוטעת לפיה : "שימוש באחוז ניטרו גבוה מגביר משמעותית את כוח המנוע !" ,הנחה זו שגוייה מייסודה, כל מנוע בנוי לרמת דחיסה מסויימת ולכן גם אם עובדתית אחוז הניטרו אכן מעלה את רמת דחיסת הדלק במנוע, המנוע לא יכול להפיק יותר ממה שהוא מתוכנן אליו. מנוע המתוכנן להסתובב 100 סל"ד לא יכול להסתובב יותר לא משנה כמה ניטרו נוסיף לו.

 

RC NITRO CAR FUELגורם נוסף לקביעת סוג הדלק המתאים הינו גודל תא הבעירה: ככל שתא הבעירה גדול אחוז הניטרו שיכול להיות מנוצל ביעילות במנוע גדל בהתאם.
 בטיסן בעל מיכל דלק קטן כמעט ולא יהיה ההבדל בין 5% ל- 10% ניטרו פשוט כי המנוע לא יצליח לנצל את הבעירה.

מומלץ להשתמש בדלק סינתטי מיצרנים מוכרים, וזאת כיוון שיחס המרכיבים בו מדוייק, מה שמאפשר תגובת מצערת מדוייקת, ביצועים טובים יותר, ועמידות מנוע לאורך זמן.

כדי לדעת באיזה אחוז ניטרו יש לבחור, רצוי ואף כדאי לבדוק את המלצות יצרן המנוע. היצרן בדק איזה סוג דלק מתאים לכל מנוע, ואף פיתחו מנועים מיוחדים לכל סוג דלק. כך לדוגמה חברת Traxxas, ממליצה להשתמש בדלק עם 33% ניטרו עבור רוב המנועים מתוצרתה. על פי החברה ריכוז של 33% יספקו יותר כוח, ותגובת מצערת חלקה. לא מומלץ להגדיל אחוז הניטרו מעבר ל 33% היות ויש גבול עד כמה מנוע יכול להשתמש בניטרו ביעילות כדי לייצר יותר כוח. אם לדעתכם המנוע צריך אחוז גבוה יותר הדבר יכול להצביעעל הצורך בשינויים בכיוון המנוע (כיוון יציאות, ראש, וכו ').

יחד עם זאת, עבור מנוע ה־Pro.15 של Traxxas החברה מציע להשתמש בדלק ניטרו בריכוז של 20%, על פי החברה המנוע מגיב טוב יותר לריכוז ניטרו נמוך, ואם נשים בו ניטרו בריכוז של 33% נידרש בנקיטת טיפול נוסף: כוונון שונה, ותשומת לב נוספת כאשר יש שינוי במזג האוויר.

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...