- הודעות 2
- תודות התקבלו: 0
חזרה לטיסנאות - שיקום ציוד
13 אוג 2015 01:00 #1
מאת An225
חזרה לטיסנאות - שיקום ציוד נוצר על ידי An225
שלום לכולם,
לאחר הפסקה של יותר מ-20 שנה החלטתי לחזור להטיס טיסנים.
ההחלטה הגיעה לאחר שמצאתי ברחוב טיסן זרוק שככל הנראה עבר אחסנה לא נאותה. גוף הטיסן מחומר פלסטי כלשהו והכנף ויחידת הזנב מעץ. המצב של הטיסן לא משהו:
1. מנוע OS כלשהו עם פרופלור שבור והכל תפוס עם קורוזיה
2. כן נסע עם ברגים משוחררים ומלאים בקורוזיה
3. מיכל דלק שבור
4. פנים הגוף מלא בלכלוך ועלים יבשים
5. מכלול זנב הטיסן עשוי מעץ ושבור בחלקו
6. סרוואים תקועים. ככל הנראה עברו חדירת מים במהלך האחסנה
7. כנף הטיסן שלמה ברובה, למעט אחת המאזנות שנתלשה עם הצירים. בנוסף, יש על הכנף מספר שיפשופים והציפוי שלה שככל הנראה עשוי מעץ דק מופרד בכמה מקומות
האם לפי סקירת נזקים ראשוני זו ניתן להסיק כי משימת השיפוץ חסרת תוחלת או שזה משהו שסביר לבצע?
לגבי המנוע - היות ונראה שהמנוע הנוכחי במצב טרמינלי, בכוונתי להשמיש מנוע ישן שנמצא אצלי. מדובר במנוע Enya 40SS. המנוע לא הופעל מעולם מאז שנרכש באנגליה לפני יותר מ-20 שנה.
שתי שאלות רלוונטיות עולות כאן:
1. כיצד כדאי/ניתן להשמיש את המנוע הזה מבחינה טכנית?
2. כיצד ניתן לדעת האם המנוע החדש מתאים לטיסן הזה?
תודה לעונים,
עוזי
לאחר הפסקה של יותר מ-20 שנה החלטתי לחזור להטיס טיסנים.
ההחלטה הגיעה לאחר שמצאתי ברחוב טיסן זרוק שככל הנראה עבר אחסנה לא נאותה. גוף הטיסן מחומר פלסטי כלשהו והכנף ויחידת הזנב מעץ. המצב של הטיסן לא משהו:
1. מנוע OS כלשהו עם פרופלור שבור והכל תפוס עם קורוזיה
2. כן נסע עם ברגים משוחררים ומלאים בקורוזיה
3. מיכל דלק שבור
4. פנים הגוף מלא בלכלוך ועלים יבשים
5. מכלול זנב הטיסן עשוי מעץ ושבור בחלקו
6. סרוואים תקועים. ככל הנראה עברו חדירת מים במהלך האחסנה
7. כנף הטיסן שלמה ברובה, למעט אחת המאזנות שנתלשה עם הצירים. בנוסף, יש על הכנף מספר שיפשופים והציפוי שלה שככל הנראה עשוי מעץ דק מופרד בכמה מקומות
האם לפי סקירת נזקים ראשוני זו ניתן להסיק כי משימת השיפוץ חסרת תוחלת או שזה משהו שסביר לבצע?
לגבי המנוע - היות ונראה שהמנוע הנוכחי במצב טרמינלי, בכוונתי להשמיש מנוע ישן שנמצא אצלי. מדובר במנוע Enya 40SS. המנוע לא הופעל מעולם מאז שנרכש באנגליה לפני יותר מ-20 שנה.
שתי שאלות רלוונטיות עולות כאן:
1. כיצד כדאי/ניתן להשמיש את המנוע הזה מבחינה טכנית?
2. כיצד ניתן לדעת האם המנוע החדש מתאים לטיסן הזה?
תודה לעונים,
עוזי
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
13 אוג 2015 10:02 - 13 אוג 2015 10:07 #2
מאת Shmulik
תגובה מShmulik בדיון חזרה לטיסנאות - שיקום ציוד
עוזי,
על פניו מהצד נשמע שאם אתה מעוניין לחזור לתחום, תקנה קיט ב 500 - 600 שקל ותרכיב אותו.
ממילא סרוואים , מיכל, בלזה, ציפויים ומערכת רדיו אתה צריך. (וזה לפני ציוד הטסה משלים)
נשמע לפי הקורוזיה שהבחור טייל במיים, אתה לא יודע מה מצב העץ בכנפיים, בתושבות של הסרוואים, אתה יכול לתקן ולהעלות לאויר אבל יש מצב שתעבוד הרבה מאוד ובסוף תתאכזב מאוד מהתוצאה.
צריך לראות אם כל החלקים הנעים בפנים משוחררים, אתה צריך מיכל דלק....
בקיצור נראה שהשיפוץ יעלה כמעט כמו חדש רק עם הרבה יותר עבודה, כנראה יראה פחות טוב ויטוס פחות טוב.
במקביל, אל תנסה לסובב את המנוע החדש (ישן).
תפתח את הפלאג ותשכיב אותו בתוך הדלק יומיים שלושה.
אני הייתי גם מפרק את ראש המנוע לפני שהייתי מנסה לסובב כדי לראות שאין חלודה פנימית שכאשר אצליח לסובב תחרוט את הצילנדר..
בהצלחה.
תעלה תמונות
על פניו מהצד נשמע שאם אתה מעוניין לחזור לתחום, תקנה קיט ב 500 - 600 שקל ותרכיב אותו.
ממילא סרוואים , מיכל, בלזה, ציפויים ומערכת רדיו אתה צריך. (וזה לפני ציוד הטסה משלים)
נשמע לפי הקורוזיה שהבחור טייל במיים, אתה לא יודע מה מצב העץ בכנפיים, בתושבות של הסרוואים, אתה יכול לתקן ולהעלות לאויר אבל יש מצב שתעבוד הרבה מאוד ובסוף תתאכזב מאוד מהתוצאה.
צריך לראות אם כל החלקים הנעים בפנים משוחררים, אתה צריך מיכל דלק....
בקיצור נראה שהשיפוץ יעלה כמעט כמו חדש רק עם הרבה יותר עבודה, כנראה יראה פחות טוב ויטוס פחות טוב.
במקביל, אל תנסה לסובב את המנוע החדש (ישן).
תפתח את הפלאג ותשכיב אותו בתוך הדלק יומיים שלושה.
אני הייתי גם מפרק את ראש המנוע לפני שהייתי מנסה לסובב כדי לראות שאין חלודה פנימית שכאשר אצליח לסובב תחרוט את הצילנדר..
בהצלחה.
תעלה תמונות
עריכה אחרונה:13 אוג 2015 10:07 ע"י Shmulik.
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
13 אוג 2015 13:36 - 13 אוג 2015 20:06 #3
מאת An225
תגובה מAn225 בדיון חזרה לטיסנאות - שיקום ציוד
שלום לכולם,
קודם כל, תודה לשמוליק על העצות. עד שקראתי אותן כבר ביקרתי בטיסן חולון וקיבלתי דיאגנוזה שלמרות המראה הגרוע של הטיסן (כפי שניתן לראות מהתמונות המצורפות) המצב בפועל הרבה יותר טוב.
1. את המנוע (כנראה מתוצרת Weber) נחליף ב-Enya 40SS
2. הסרוואים עובדים, למעט הסרוו בכנפיים שעקב הקורוזיה בפלג לא ניתן היה לבדוק אותו.
3. מאזנות חדשות נקנו
4. את מכלול הזנב יש לבנות מחדש מעץ. לא היה במלאי אז נקנה בשבוע הבא
5. אביזרי חיבור חדשים נקנו
6. את משטחי הכנף העשויים פורניר יש להדביק באפוקסי ולמלא את החורים
7. מוטות סחב דחף נקנו
כך גם ניקנו בוסטר ודלק 5% ניטרו.
כל הסיפור ללא הדלק והבוסטר עלה בערך 200 ש"ח. הרבה יותר זול
לגבי המנוע, בוצע חיזוק לברגי ראש המנוע ולפלג. לפי המלצת המוכר אפשר להריץ מיד.
אשמח לשמוע את הערותיכם והארותיכם,
עוזי
קודם כל, תודה לשמוליק על העצות. עד שקראתי אותן כבר ביקרתי בטיסן חולון וקיבלתי דיאגנוזה שלמרות המראה הגרוע של הטיסן (כפי שניתן לראות מהתמונות המצורפות) המצב בפועל הרבה יותר טוב.
1. את המנוע (כנראה מתוצרת Weber) נחליף ב-Enya 40SS
2. הסרוואים עובדים, למעט הסרוו בכנפיים שעקב הקורוזיה בפלג לא ניתן היה לבדוק אותו.
3. מאזנות חדשות נקנו
4. את מכלול הזנב יש לבנות מחדש מעץ. לא היה במלאי אז נקנה בשבוע הבא
5. אביזרי חיבור חדשים נקנו
6. את משטחי הכנף העשויים פורניר יש להדביק באפוקסי ולמלא את החורים
7. מוטות סחב דחף נקנו
כך גם ניקנו בוסטר ודלק 5% ניטרו.
כל הסיפור ללא הדלק והבוסטר עלה בערך 200 ש"ח. הרבה יותר זול
לגבי המנוע, בוצע חיזוק לברגי ראש המנוע ולפלג. לפי המלצת המוכר אפשר להריץ מיד.
אשמח לשמוע את הערותיכם והארותיכם,
עוזי
עריכה אחרונה:13 אוג 2015 20:06 ע"י IziG. סיבה: הכנסת תמונות לפוסט
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
13 אוג 2015 20:27 #4
מאת IziG
תגובה מIziG בדיון חזרה לטיסנאות - שיקום ציוד
הסרוואים עובדים? כנראה שבאמת פוטבה בונים ציוד שפועל לנצח
הייתי מפרק אותם בעדינות ומוודא שהם נקיים מקורוזיה. אם המצב טוב, תפרק גם את הסרוו התקול, יתכן שמספיק להחליף לו את הכבל.
תקשיב לעצה של שמוליק בנושא המנוע, אל תפעיל אותו בלי לתת לו "לנוח" קצת בתוך דלק טיסנים.
המנוע שמותקן בתמונות על הטיסן מתוצרת Webra ובאמת נראה שלא ממש ניתן להשמיש.
מה עם משדר ומקלט, יש לך?
הייתי מפרק אותם בעדינות ומוודא שהם נקיים מקורוזיה. אם המצב טוב, תפרק גם את הסרוו התקול, יתכן שמספיק להחליף לו את הכבל.
תקשיב לעצה של שמוליק בנושא המנוע, אל תפעיל אותו בלי לתת לו "לנוח" קצת בתוך דלק טיסנים.
המנוע שמותקן בתמונות על הטיסן מתוצרת Webra ובאמת נראה שלא ממש ניתן להשמיש.
מה עם משדר ומקלט, יש לך?
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
14 אוג 2015 12:37 #5
מאת ליעד דיין
מנהל פורום טיסנים ומכוניות שלט לשעבר... בפורום FXP
תגובה מליעד דיין בדיון חזרה לטיסנאות - שיקום ציוד
אני לא הייתי משקיע בטיסן הזה זמן וכסף בשביל שהוא יטוס.
אפשר לסדר אותו ואפילו טיסנים במצב יותר גרוע אפשר לתקן אבל באמת עדיף לקנות קיט שמגיע כמעט מוכן.
אפשרות אחרת זה יד שניה, אפשר למצא טריינר במצב מצויין ויעלה לך בערך מה ששילמת על חלקים לתיקון של הטיסן הזה.
תעשה חשבון לפני שאתה ממשיך להשקיע בטיסן הזה, ותבדוק את האפשרויות האחרות.
וכמו שכתבו לך, שלט יש לך? אם לא, תחפש כבר טיסן שלם יד שניה, יעלה לך כולל הכל בערך 1000 שקל.
לטיסן שלך אתה צריך לקנות בנוסף: סוללות, צינורית דלק, פלאג, ברגים לכנף, סרוו אחד שלא תקין. ובטח תגלה עוד דברים בזמן שאתה עובד על התיקון.
זה מה שאני חושב שצריך לעשות.
אפשר לסדר אותו ואפילו טיסנים במצב יותר גרוע אפשר לתקן אבל באמת עדיף לקנות קיט שמגיע כמעט מוכן.
אפשרות אחרת זה יד שניה, אפשר למצא טריינר במצב מצויין ויעלה לך בערך מה ששילמת על חלקים לתיקון של הטיסן הזה.
תעשה חשבון לפני שאתה ממשיך להשקיע בטיסן הזה, ותבדוק את האפשרויות האחרות.
וכמו שכתבו לך, שלט יש לך? אם לא, תחפש כבר טיסן שלם יד שניה, יעלה לך כולל הכל בערך 1000 שקל.
לטיסן שלך אתה צריך לקנות בנוסף: סוללות, צינורית דלק, פלאג, ברגים לכנף, סרוו אחד שלא תקין. ובטח תגלה עוד דברים בזמן שאתה עובד על התיקון.
זה מה שאני חושב שצריך לעשות.
מנהל פורום טיסנים ומכוניות שלט לשעבר... בפורום FXP
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
זמן ליצירת דף: 0.046 שניות