ההבדל בין הגברים לילדים הוא מחיר הצעצועים שלהם. :)

אזורים אסורים / מוגבלים להטסת רחפנים וטיסנים

רחפנים, הלהיט הנוכחי בתחום המערכות המוטסות על ידי שלט רחוק מביא איתו המון שאלות. שאלה שבולטת במיוחד ועולה שוב ושוב בפורומים רבים היא "היכן מותר או אסור לי להטיס?".

מחפשים מטיס רחפנים? בקרו באינדקס מטיסי רחפנים בפורום הרחפנים שלנו.

מטיסים רחפן ומעוניינים לדעת אם המקום בו אתם מטיסים חוקי? פורום הרחפנים שלנו הוא המקום לשאול.

רחפן 3DR Solo

את התשובות המלאות והעדכניות ביותר ניתן למצא באתר רת"א - רשות התעופה האזרחית.
כאן תמצאו תמצית של הכללים וקישורים לאתר רת"א.

ישנן כמה מגבלות עיקריות בהטסת רחפנים:
- אסור להטיס מעל קהל.
- ישנם אזורים שלמים שאסור להטיס בהם (קישורים מתחת).
- מרחק מינימלי ממבנים בישוב יעמוד על לפחות 250 מטר.
- חובה לשמור על הרחפן בטווח הראיה שלך.
- גובה מקסימלי לטיסת רחפן הוא 50 מטר למטיס ללא רשיון ועד 100 מטר למטיס עם רשיון.
- אין להטיס כשהראות פחותה משלושה ק"מ.
- אסורה טיסה באזור שדה תעופה ובמרחק של לפחות 2 ק"מ מכל נקודה במסלול.

את הפרטים המלאים והרישמיים למגבלות הטסת טיסנים ורחפנים ניתן למצא באתר רת"א בלבד ועליהם להסתמך.

אלו קישורים רלוונטיים:
- רשימת האיסורים להטסת טיסנים ורחפנים
- אזורים אסורים, מוגבלים ומסוכנים לטיסה
- סימון אזורים מוגבלים לטיסה על מפת מדינת ישראל

יצרני הרחפנים מתחילים בהטמעת המגבלות בתוכנת הרחפן. דוגמה לכך הינה חברת DJI, הרחפנים של DJI מזהים את המיקום שלהם ולא מאפשרים להטיס אותם באזורים החסומים.

במידה וישנן שאלות נוספות בנושא מגבלות ההטסה לטיסנים ורחפנים, אתם מוזמנים לפורום הרחפנים שלנו.

שימו לב שהכללים הקובעים הם אלו הרשומים בחוק ובתקנות בלבד. צוות האתר לא יהיה אחראי לכל נושא הקשור בהטסה באזורים אסורים.

מנחת הרצליה

מסלול הטסת הטיסנים "מנחת הרצליה" ממוקם ממזרח ובקרבת בית העלמין החדש של העיר הרצליה.
במנחת הרצליה מוטסים טיסנים מכל סוג (טיסנים חשמליים, טיסני ניטרו וגם טיסני בנזין) כמו גם מסוקי שלט רחוק. ההמראה והנחיתה מתבצעים על משטחי הדשא במקום ולא קיים מסלול הטסה מסודר.

הוראות הגעה למנחת:

יוצאים מנתיבי איילון לכיוון קניון שבעת הכוכבים (מזרחה) ומייד לאחר שעוברים את הקניון פונים ימינה לכיוון בית העלמין החדש של הרצליה. נוסעים על הכביש ועוברים שתי מעגלי תנועה, כ-400 מטרים ממעגל התנועה השני נמצאת החניה ומשמאלה שטח ההטסה.

לחצו כאן להפעלת תוכנת Waze וניווט למסלול הטסת הטיסנים בהרצליה.

מנחת הרצליה אינו כולל מתקנים כל שהם, בימים חמים מומלץ להצטייד בהתאם ולדאוג להצללה.

צוות "טיסן" ריכז עבורכם רשימת מסלולי הטסה נוספים באיזור.

 

 אתם מוזמנים לעדכן אותנו בפורום הטיסנים באתר על מסלולי הטסה נוספים שלא נוספו עדיין.
הטסתם או הנכם מטיסים טיסנים במנחת הרצליה? נשמח לשמוע את דעתכם על המנחת כדי לשפר את המידע בעמוד זה ולסייע לשאר מטיסי הטיסנים באיזור.

מנחת מעלה אדומים

מסלול הטסת הטיסנים "מנחת מעלה אדומים" ממוקם בקרבת ירושלים, צמוד לאיזור התעשיה מישור אדומים.
במנחת מעלה אדומים מסלול כורכר באורך של כ-300 מטרים. המסלול אינו סלול אך באיכות סבירה מאד לכורכר, אם זאת מפוזרות לאורכו אבנים רבות.
שטח ההטסה אינו כולל מתקנים כל שהם, בימים חמים מומלץ להצטייד בהתאם ולדאוג להצללה.

צוות "טיסן" ריכז עבורכם רשימת מסלולי הטסה נוספים באיזור.

 


 

אתם מוזמנים לעדכן אותנו בפורום הטיסנים באתר על מסלולי הטסה נוספים שלא נוספו עדיין. נשמח לשמוע גם חוות דעת על מנחת מעלה אדומים.

מסלול מכוניות שלט רשפון

מסלול מכוניות השלט רשפון ממוקם מזרחית למושב רשפון, ממזרח למסילת הרכבת.

המסלול פרטי, הסעה במסלול מותנית בדמי חבר שנתיים והשתתפות בתחזוקה השוטפת של המסלולים במקום.

מעבר מסילת הרכבת הקרוב למסלול רשפון סגור למעבר כלי רכב ובמקום נמצא שומר, יש לבצע מעקף דרך חוות רונית.

לחצו כאן להפעלת תוכנת Waze וניווט למסלול רשפון.

מסלול רשפון כולל שני מסלולים נפרדים, מסלול למכוניות שלט 1:10 ומסלול גדול יותר למכוניות שלט 1:8. במרכז המסלולים נמצאת עמדת מסיעים גבוהה ונוחה המספקת שדה ראיה מצויין לעבר שני המסלולים.
המסלול כולל שטח חניה קטן לרכבי המסיעים צמוד לאיזור ההסעה ובנוסף ישנה עמדת עבודה מוצלת לנוחיות המסיעים.

במסלול רשפון מותרת הסעת מכוניות שלט חשמליות בלבד באופן שוטף. במקרים יוצאי דופן כמו תחרויות, מאושרת הסעת מכוניות ניטרו.

צילום אוירי של מסלול מכוניות השלט רשפון

 

צוות "טיסן" ריכז עבורכם רשימת מסלולי הטסה והסעה נוספים באיזור. אתם מוזמנים לעדכן אותנו בפורום מכוניות השלט שלנו על מסלולי הטסה נוספים שלא נוספו עדיין.

תכנות בקר מהירות YEP 120A HV

כמו כל בקר מהירות - ESC אחר, ניגשנו למלכת התיכנות בגישה הרגילה של חיבור כבל התקשורת בין הבקר לכרטיס התיכנות - נאדה (כלום). אז כדי שיהיה קל יותר לי בפעם הבאה או לכל מטיס טיסנים אחר, מדריך קצר לתיכנות בקר מהירות מדגם YEP 120AHV וכנראה גם בקרים דומים מאותה משפחה.

הבקר מורכב על טיסן סילון חשמלי מדגם Albatros L-39 EDF, ומגיע מהיצרן כשהגדרות ברירת המחדל מתאימות יותר למסוק מאשר לטיסן.
דגם מנוע המניפה שמותקן על הטיסן ה
וא EDF Ducted Fan Wemotec Midi Fan evo / HET 650-68-1500 והבקר YEP 120A HV. כרטיס התיכנות שמתאים לבקר המהירות הזה נקרא YGE ProgCard II.

כרטיס התכנות מאפשר גישה קלה לכל אחד מהפרמטרים של בקר המהירות אך יש צורך להקפיד על סדר החיבורים של כרטיס התכנות לבקר ולסוללה כדי שתתאפשר תקשורת והתיכנות יתאפשר. נושא זה מעט פחות טריוויאלי בבקר המהירות הזה מאשר בבקרים קטנים שניתן למצא לרוב על מסוקי שלט רחוק וכדומה.

לפני שנפרט מה ניתן להגדיר ומה ההגדה המתאימה בכל שלב, נפרט את תהליך חיבור הבקר לכרטיס התכנות וכיצד יודעים שהם אכן "מדברים" בינהם.

לכרטיס התכנות שני מחברי סרוו, נחזיק את הכרטיס כך שהמחברים כלפי מטה (כפי שמוצג בתמונה מתחת):

כרטיס תכנות בקר מהירות YEP 120A HV

1. ניתוק בקר המהירות (ESC) מהמקלט והסוללות.
2. חיבור כבל סרוו נקבה - נקבה מהחיבור השמאלי בבקר לחיבור השמאלי בכרטיס התכנות.
3. חיבור פק סוללות ראשיות לבקר המהירות.
4. חיבור סוללת מקלט למחבר הימני בכרטיס התכנות.

אם שמענו מספר ציפצופים, כנראה שהכל בסדר. כדי לוודא שכרטיס התכנות "מדבר" עם בקר המהירות, נדפדף בין אפשרויות התכנות. אם החיבור עבר בהצלחה, כרטיס התכנות יקרא את ההגדרות הנוכחיות של בקר המהירות ויציג אותו באמצעות הלדים השונים עליו. אחרת לא נראה לדים כל שהם דולקים על כרטיס התכנות.

את הכיוונים במדריך הזה התאמנות למנוע בראשלס מדגם HET 650-68-1500 שהותקן במניפה של 90 מ"מ.
הגדרות נדרשות למנוע הנוכחי הם טיימינג של 6 מעלות ו-PWM של 8-12KHz.

התכנות עצמו פשוט מאד, על הבקר ישנה שורת לדים בחלקו העליון משמאל לימין ועמודת לדים בחלקו השמאלי. כל לד בעמודה השמאלית מתאר את אפשרות התכנות הנוכחית, לדוגמה כיוון מספר התאים שאיתם יעבוד הבקר. הלדים בשורה העליונה מציגים את הבחירה בתוך אותה אפשרות, לדוגמה 8 תאים.

שלשה כפתורים מאפשרים את התיכנות: כפתור שמאלי תחתון בוחר את הפונקציה שאנחנו רוצים להגדיר, כפתור שמאלי עליון מגדיר את הפרמטר לאופה פונקציה והכפתור הימני תחתון (Enter) מקבע ושולח את התיכנות לבקר עצמו.

לבקר מוצמדת מדבקה ועליה כל אפשרויות התיכנות, המדבקה כוללת שני עמודים. ברירת המחדל היא תיכנות האפשרויות בעמוד הראשון, כדי לעבור לעמדו השני יש ללחוץ ולהחזיק מספר שניות את הכפתור השמאלי תחתון, נשים לב שהלד מאותת כעט במקום לדלוק באופן רציף כדי לסמן לנו שאנו בוחרים את האפשרויות עבור העמוד השני.

אז מה הדרך לתכנת אפשרות לבקר? לדוגמה נגדיר את מספר התאים בסוללה ל-LiPo 10 Cells:

1. נלחץ על הלחצן השמאלי תחתון 5 פעמים עד שנגיע לשורה Cells (קיימות שתי שורות עבור Cells).
2. נעברו בעזרת לחיצה על הלחצן השמאלי עליון בין האפשרויות השונות, נעצור כשהלד מעל הסיפרה 10 דולק.
3. נלחץ על הלחצן Enter - ימני תחתון ונשמע את הבקר מצפצף לאשר שההגדרה התקבלה.

זה הכל.

כדי לוודא שכל ההגדרות נכונות, אפשר לנתק את כרטיס התכנות מהבקר, לחבר בחזרה ולדפדף בין האפשרויות השונות. כרטיס התכנות יקרא את ההגדרות השונות מהבקר ולפי הלדים נוכל לדעת שאכן התכנות עבר בהצלחה.

לשאלות או הערות בקרו בפורום הטיסנים שלנו.

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...