ההבדל בין הגברים לילדים הוא מחיר הצעצועים שלהם. :)

כללי בטיחות בסיסים לטיסנאים

טיסנים, מסוקים ומכוניות שלט רחוק נמנים בין התחביבים המהנים והמאתגרים. הם משלבים ספורט מוטורי יחד עם יכולות חשיבה, יכולות טכניות, קוארדינציה והרבה מאוד כייף.
לטיסן קטן ככל שיהיה יש משקל, לרוב הטיסנים יש להב, וכמו כל גוף הנמצא בתנועה וצובר מהירות, בשימוש לא נכון הוא עלול להיות מאוד מסוכן. כדי להמנע ממצבים מסוכנים אלו, לפני כל יציאה לטיסה, יש לנקוט במספר כללי זהירות. פעולות פשוטות אלו לוקחות מספר דקות ועם הניסיון הופכות לאוטומטיות למטיס, וביכולתן למנוע תאונות לטיסן שעלולות להסתיים בנזק כספי, או חמור יותר בפגיעה במטיס ובסובבים אותו.

ריכזנו עבורכם מספר כללי בטיחות בסיסים לטיסנאים
    אין להטיס לבד. חשוב מאד לוודא כי נמצא לפחות מבוגר נוסף בשטח בו מטיסים.
    ברחבת המטיסים ימצא המטיס בלבד או לכל היותר מדריך.
    בעת שהמנוע פועל יש להיזהר מהמדחף, אסור לאדם לעמוד מלפניו או בצידיו.
    לפני שנדליק את המשדר, יש לוודא שאין לנו שותפים לתדר הרדיו בו אנו מטיסים. באם יש כאלה, יש לתאם זאת אתם.
    על המסלול, לפני שממראים יש לוודא כי כל הברגים במקומם ומחוזקים היטב, ולוודא כי המדחף מחוזק היטב.

    למניעת שאיבת חפצים על ידי המנוע במהלך הליך ההתנעה, יש לוודא כי אין בנמצא חפצים, כבלים וכדומה בקרבת המדחף.
    הדלקת המפסקים תיעשה לפי הסדר הבא: ראשית מדליקים את המפסק במשדר ולאחר מכן את המפסק בטיסן. בטיסנים ומסוקים חשמליים יודלק המשדר לפני חיבור הסוללה.
    בעת התנעת המנוע יש לוודא שהטיסן מאובטח מפני תזוזה מיותרת.
    יש לוודא שמצערת המנוע בשלט תהיה במצב "סרק" (למטה).
    בעת ההמראה יש לשמור על קו ריצה ישר של הטיסן עד ניתוק הגלגלים. במידה והטיסן מתחיל לסטות ממסלולו, יש להוריד את מצערת המנוע ל"סרק" ולדחוף הגה גובה.
    כדי למנוע כאבי צוואר או לאבד זיהוי מצב טיסה של הטיסן, רצוי לא לעבור את זווית 60 מעלות.
    לפני שפונים לנחיתה יש להכריז על כך לשאר המטיסים באזור בקול רם, יש לוודא שאין אדם או טיסן על המסלול.
    לאחר נגיעת הגלגלים בקרקע, יש לשמור על קו ריצה ישר של הטיסן, רק אחרי שהוא כמעט נעצר ניתן להסיעו למקומו וללוות את הטיסן בטווח הושטת יד.
    עם השלמת הנחיתה יש לפנות את המסלול מיידית.
    בסיום הטיסה יש לכבות את המפסקים על פי הסדר הבא: ראשית נכבה את המפסק בטיסן או ננתק את הסוללה בטיסן או מסוק חשמלי ורק אחר כך נכבה את המשדר.
    לאחר הטיסה רצוי לבדוק כי כל הברגים מחוזקים, לבדוק את מצב המדחף ומצב הגלגלים.

טיסה בטוחה ומהנה !
 
במידה ולדעתכם חסר כלל בטיחות חשוב או שיש לעדכן את אחד הכללים, צרו איתנו קשר במייל או בפורום הטיסנים שלנו.

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...