ההבדל בין הגברים לילדים הוא מחיר הצעצועים שלהם. :)

מנחת מעלה אדומים

מסלול הטסת הטיסנים "מנחת מעלה אדומים" ממוקם בקרבת ירושלים, צמוד לאיזור התעשיה מישור אדומים.
במנחת מעלה אדומים מסלול כורכר באורך של כ-300 מטרים. המסלול אינו סלול אך באיכות סבירה מאד לכורכר, אם זאת מפוזרות לאורכו אבנים רבות.
שטח ההטסה אינו כולל מתקנים כל שהם, בימים חמים מומלץ להצטייד בהתאם ולדאוג להצללה.

צוות "טיסן" ריכז עבורכם רשימת מסלולי הטסה נוספים באיזור.

 


 

אתם מוזמנים לעדכן אותנו בפורום הטיסנים באתר על מסלולי הטסה נוספים שלא נוספו עדיין. נשמח לשמוע גם חוות דעת על מנחת מעלה אדומים.

תכנות בקר מהירות YEP 120A HV

כמו כל בקר מהירות - ESC אחר, ניגשנו למלכת התיכנות בגישה הרגילה של חיבור כבל התקשורת בין הבקר לכרטיס התיכנות - נאדה (כלום). אז כדי שיהיה קל יותר לי בפעם הבאה או לכל מטיס טיסנים אחר, מדריך קצר לתיכנות בקר מהירות מדגם YEP 120AHV וכנראה גם בקרים דומים מאותה משפחה.

הבקר מורכב על טיסן סילון חשמלי מדגם Albatros L-39 EDF, ומגיע מהיצרן כשהגדרות ברירת המחדל מתאימות יותר למסוק מאשר לטיסן.
דגם מנוע המניפה שמותקן על הטיסן ה
וא EDF Ducted Fan Wemotec Midi Fan evo / HET 650-68-1500 והבקר YEP 120A HV. כרטיס התיכנות שמתאים לבקר המהירות הזה נקרא YGE ProgCard II.

כרטיס התכנות מאפשר גישה קלה לכל אחד מהפרמטרים של בקר המהירות אך יש צורך להקפיד על סדר החיבורים של כרטיס התכנות לבקר ולסוללה כדי שתתאפשר תקשורת והתיכנות יתאפשר. נושא זה מעט פחות טריוויאלי בבקר המהירות הזה מאשר בבקרים קטנים שניתן למצא לרוב על מסוקי שלט רחוק וכדומה.

לפני שנפרט מה ניתן להגדיר ומה ההגדה המתאימה בכל שלב, נפרט את תהליך חיבור הבקר לכרטיס התכנות וכיצד יודעים שהם אכן "מדברים" בינהם.

לכרטיס התכנות שני מחברי סרוו, נחזיק את הכרטיס כך שהמחברים כלפי מטה (כפי שמוצג בתמונה מתחת):

כרטיס תכנות בקר מהירות YEP 120A HV

1. ניתוק בקר המהירות (ESC) מהמקלט והסוללות.
2. חיבור כבל סרוו נקבה - נקבה מהחיבור השמאלי בבקר לחיבור השמאלי בכרטיס התכנות.
3. חיבור פק סוללות ראשיות לבקר המהירות.
4. חיבור סוללת מקלט למחבר הימני בכרטיס התכנות.

אם שמענו מספר ציפצופים, כנראה שהכל בסדר. כדי לוודא שכרטיס התכנות "מדבר" עם בקר המהירות, נדפדף בין אפשרויות התכנות. אם החיבור עבר בהצלחה, כרטיס התכנות יקרא את ההגדרות הנוכחיות של בקר המהירות ויציג אותו באמצעות הלדים השונים עליו. אחרת לא נראה לדים כל שהם דולקים על כרטיס התכנות.

את הכיוונים במדריך הזה התאמנות למנוע בראשלס מדגם HET 650-68-1500 שהותקן במניפה של 90 מ"מ.
הגדרות נדרשות למנוע הנוכחי הם טיימינג של 6 מעלות ו-PWM של 8-12KHz.

התכנות עצמו פשוט מאד, על הבקר ישנה שורת לדים בחלקו העליון משמאל לימין ועמודת לדים בחלקו השמאלי. כל לד בעמודה השמאלית מתאר את אפשרות התכנות הנוכחית, לדוגמה כיוון מספר התאים שאיתם יעבוד הבקר. הלדים בשורה העליונה מציגים את הבחירה בתוך אותה אפשרות, לדוגמה 8 תאים.

שלשה כפתורים מאפשרים את התיכנות: כפתור שמאלי תחתון בוחר את הפונקציה שאנחנו רוצים להגדיר, כפתור שמאלי עליון מגדיר את הפרמטר לאופה פונקציה והכפתור הימני תחתון (Enter) מקבע ושולח את התיכנות לבקר עצמו.

לבקר מוצמדת מדבקה ועליה כל אפשרויות התיכנות, המדבקה כוללת שני עמודים. ברירת המחדל היא תיכנות האפשרויות בעמוד הראשון, כדי לעבור לעמדו השני יש ללחוץ ולהחזיק מספר שניות את הכפתור השמאלי תחתון, נשים לב שהלד מאותת כעט במקום לדלוק באופן רציף כדי לסמן לנו שאנו בוחרים את האפשרויות עבור העמוד השני.

אז מה הדרך לתכנת אפשרות לבקר? לדוגמה נגדיר את מספר התאים בסוללה ל-LiPo 10 Cells:

1. נלחץ על הלחצן השמאלי תחתון 5 פעמים עד שנגיע לשורה Cells (קיימות שתי שורות עבור Cells).
2. נעברו בעזרת לחיצה על הלחצן השמאלי עליון בין האפשרויות השונות, נעצור כשהלד מעל הסיפרה 10 דולק.
3. נלחץ על הלחצן Enter - ימני תחתון ונשמע את הבקר מצפצף לאשר שההגדרה התקבלה.

זה הכל.

כדי לוודא שכל ההגדרות נכונות, אפשר לנתק את כרטיס התכנות מהבקר, לחבר בחזרה ולדפדף בין האפשרויות השונות. כרטיס התכנות יקרא את ההגדרות השונות מהבקר ולפי הלדים נוכל לדעת שאכן התכנות עבר בהצלחה.

לשאלות או הערות בקרו בפורום הטיסנים שלנו.

מנחת הגבעה ברחובות

כרגע נראה שישנו דיון בנוגע לחוקיות ההטסה במקום. תושבי האזור מתלוננים זה תקופה על הפרעה שנוצרת באזורם וסיכון שעלול להגרם עקב הטסת הטיסנים באזור.
במספר פורומי טיסנים אף התווסף איום בתביעות אישיות מול מטיסים שיטיסו באזור.

אנו ממליצים להמנע מהטסה באזור ולבחור במסלולי הטסה חלופיים.

השטח המכונה "מנחת הגבעה" ברחובות ממוקם על גבול רחובות - נס ציונה, בקרבת מכון וויצמן ואזור תעשיית ההייטק של רחובות.

קלוב התעופה מבקש להדגיש כי אישורי הטסה שניתנו בעבר על ידו להטסה באיזור אינם תקפים יותר לאחר שהבניה באזור קרבה את בתי המגורים לגבעה והפכה את ההטסה במקום למסוכנת.

צוות "טיסן" ריכז עבורכם רשימת מסלולי הטסה נוספים באיזור. אתם מוזמנים לעדכן אותנו בפורום הטיסנים שלנו על מסלולי הטסה נוספים שלא נוספו עדיין.

עקב המצב המשפטי של המסלול, מומלץ להמנע מהטסה במקום.

joomla wellnessLorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s...