- הודעות 15
- תודות התקבלו: 0
מעוניין להתקדם בעניין המסוקים
תנאי שימוש: בית-בחוץ שטח פתוח-דשה
העדפות מיוחדות: כח מנוע- חופש תנוע רחב(4LAMA פשוט נוראי) ומעבר ל6 ערוצים(רצוי)
תקציב: 1500ש"ח
רכישת הכלי: חדש
הערות נוספות: אני מעוניין להתקדם קצת בנושא למשהו יותר רציני
עבדתי בהתחלה עם מסוקים קטנים וזולים מאיביי שכמובן פוצצתי להם תצורה ואחרי שהצלחתי להחזיק אותם טוב עברתי ל LAMA 4 ויש לי עליה שליטה מלאה כבר ממזמן..
המשכתי למסוק SOLO PRO 328 ויש לי עליו שליטה מלאה (המעבר היה דיי קל מהמסוק LAMA 4)
עכשיו אני מטיס על מצב expert mode והולך לי סבבה
יש לי גם את ה hubsan x4 h107d ואני שולט עליו בכיף ועובד איתו על מצב expert mode
בינתיים חשבתי להתקדם בעניין המסוקים בצורה רצינית יותר
כרגע חשבתי על blade 130X (ראיתי המון תגובות מעולות על הדגם הזה ספציפית ויש לו גם מנוע חזק..)
www.bladehelis.com/Products/D...ProdID=BLH3780
עם השלט הזה : www.bladehelis.com/Products/D...rodID=SPMR6610
אז אשמח לחוות דעת מחברה מבינים האם אני נועז מידיי וחבל שאני ירסק לו את הצורה או שבכלל עדיף חברה אחרת..
או את הדגם הזה שלא הבנתי מה מיוחד בו ככ (מה ההבדל בין הדגמים שהצעתי פה-זה יותר קטן ויותר יקר) : www.bladehelis.com/Products/D...ProdID=BLH3980
אני פתוח להצעות אם אתם אולי כבר ממליצים לי לעבור למסוקי 450
אבל יש לי עוד כמה שאלות פה לדעת מה ההבדל למשל בין השלטים האלו:
www.bladehelis.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPMR6610
www.bladehelis.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPMR6630
מה הסיבה להפרש המחיר?
לפי מה שהבנתי זה אחד מהם עם סוללות נטענות מובנות והשני סוללות פשוטות?
תודה רבה על העזרה!!
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
אתה צריך לעבור למסוק עם שליטה על הזווית של הלהבים ואתה תראה שזה שונה לגמרי, זה מה שנקרא מסוק 6 ערוצים, אפילו שמשתמשים רק בחמש ערוצים בשביל להטיס אותו.
בתקציב הזה נראה לי שאתה יכול לקנות מסוק מוכן להטסה כמו אלו שהיו לך אבל 6 ערוצים ועם Pitch משתנה. או מסוק סיני 450. שזה כבר ממש מסוק רציני אבל קטן יחסית בגודל שלו.
אני יגיד לך חלק מהסיבות לקנות ולא לקנות כל אחד מהם.
בקשר למסוק מוכן, אתה מקבל מסוק טס ומכוון וממש יכול להתחיל להטיס אחרי הקניה. עדיף שמישהו עם נסיון יבדוק ויכוון לך אותו במדוייק לגמרי אבל גם במפעלים הם בודקים את המסוקים שהם יכולים לטוס ולא יתרסקו תוך שניה.
הבעיה עם מסוק כזה, שהוא מאד קטן יחסית ל 450, וגם 450 זה לא מסוק ממש גדול. קשה להתרחק איתו ממך כי אי אפשר לזהות את המצב שלו באוויר. גם רוח תשפיע עליו, אבל לא כמו שהיא משפיעה על המסוקים הקטנים שהיו לך לפני זה.
עכשיו נעבור למסוק 450. היתרון שלו זה שהוא כבר מסוק אמיתי עם כל מה שיש במסוקי שלט רציניים. זה אומר כיוונים אמיתיים, אפשרות לבצע טיסת 3D, וכמעט כל דבר שתרצה.
הבעיות זה שבמחיר הזה אתה קונה משהו בלי שם, אתה לא יכול לקנות Align או אפילו CopterX עם אלקטרוניקה רצינית במחיר הזה. וחיסרון כללי של מסוקי 450 זה שבגלל שגם הם לא ממש גדולים אז הם מאד משתוללים באוויר ולמתחיל זה יכול להיות קצת קשה ללמוד איתם. אני התחלתי עם מסוק 450 אבל אם היה לי כסף למסוק 500 אז היה לי יותר קל.
מנהל פורום טיסנים ומכוניות שלט לשעבר... בפורום FXP
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
ליעד דיין wrote: כל המסוקים שהיו לך עובדים עם Fixed Pitch. זה אומר שאין לך שליטה על הזווית של הלהבים בראש של המסוק.
אתה צריך לעבור למסוק עם שליטה על הזווית של הלהבים ואתה תראה שזה שונה לגמרי, זה מה שנקרא מסוק 6 ערוצים, אפילו שמשתמשים רק בחמש ערוצים בשביל להטיס אותו.
בתקציב הזה נראה לי שאתה יכול לקנות מסוק מוכן להטסה כמו אלו שהיו לך אבל 6 ערוצים ועם Pitch משתנה. או מסוק סיני 450. שזה כבר ממש מסוק רציני אבל קטן יחסית בגודל שלו.
אני יגיד לך חלק מהסיבות לקנות ולא לקנות כל אחד מהם.
בקשר למסוק מוכן, אתה מקבל מסוק טס ומכוון וממש יכול להתחיל להטיס אחרי הקניה. עדיף שמישהו עם נסיון יבדוק ויכוון לך אותו במדוייק לגמרי אבל גם במפעלים הם בודקים את המסוקים שהם יכולים לטוס ולא יתרסקו תוך שניה.
הבעיה עם מסוק כזה, שהוא מאד קטן יחסית ל 450, וגם 450 זה לא מסוק ממש גדול. קשה להתרחק איתו ממך כי אי אפשר לזהות את המצב שלו באוויר. גם רוח תשפיע עליו, אבל לא כמו שהיא משפיעה על המסוקים הקטנים שהיו לך לפני זה.
עכשיו נעבור למסוק 450. היתרון שלו זה שהוא כבר מסוק אמיתי עם כל מה שיש במסוקי שלט רציניים. זה אומר כיוונים אמיתיים, אפשרות לבצע טיסת 3D, וכמעט כל דבר שתרצה.
הבעיות זה שבמחיר הזה אתה קונה משהו בלי שם, אתה לא יכול לקנות Align או אפילו CopterX עם אלקטרוניקה רצינית במחיר הזה. וחיסרון כללי של מסוקי 450 זה שבגלל שגם הם לא ממש גדולים אז הם מאד משתוללים באוויר ולמתחיל זה יכול להיות קצת קשה ללמוד איתם. אני התחלתי עם מסוק 450 אבל אם היה לי כסף למסוק 500 אז היה לי יותר קל.
אז אתה אומר שהמסוקים שהצעתי לא טובים? וכרגע 1500 זה מה שיש לי אני לא יכול להוציאו יותר
בדקתי המון על הBLABE 130X וראיתי ביקורות מעולות
יהיה לי קשה לעבור אליו? הוא גם יחסית קטן ואני אוכל להתאמן עליו בחדר בבית(יש לי חדרים גדולים בגובה 3 מטר)
ומזה לעבוד רק על 5 עורצים? מזה הערוץ החמישי על מה הוא שולט ?
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
אני לא בטוח שזה מסוק למתחיל אבל גם לי אמרו שהבלייד 400 לא שווה כלום וקשה להטיס אותו, בסוף הסתדרתי איתו. יש לי גם CopterX וכשמכוונים אותם כמו שצריך הם טסים מצויין.
לא כדאי לך להטיס בתוך הבית, זה מסוק קטן אבל זה לא בדיוק צעצוע. ואתה חייב שיהיה לך מקום גדול כדי שתוכל לתקן טעויות.
בקשר לשאלה שלך על ערוצים, אז קודם כל אתה יודע מה התפקיד של כל ערוץ?
ערוץ זה פעולה שאתה עושה בשלט ומשפיעה על דבר אחד במסוק. למרות שיש מיקסים אבל זה לא משנה כרגע.
במסוקים הקטנים יש לך 4 ערוצים:
1. גובה, שולט על המצערת ולפי הסלד של המנוע המסוק עולה או יורד או עומד במקום.
2. קדימה - אחורה, זה הסטיק הימני.
3. באותו סטיק אתה שולט על הסיבוב של המסוק על הציר האופקי שלו, כמו מאזנות בטיסן.
4. סיבוב של המסוק על הציר הראשי, זה הסטיק השמאלי, כמו הגה כיוון בטיסן.
במסוקים רציניים, כאלו שנקראים מסוק 6 ערוצים, משתמשים בערוץ שמשנה על הזווית של הלהבים של הראש וככה שולטים בצורה הרבה יותר טובה על העליה או הירידה של המסוק וזה גם מאפשר להטיס את המסוק הפוך.
הערוץ השישי משמש לשנות הגדרות של הג'ירו שזה לא צריך לעניין אותך כרגע.
אני יסתכל מה אומרים באתרים אחרים על המסוק הזה ויגיד לך מה אני חושב עליו אחר כך.
מנהל פורום טיסנים ומכוניות שלט לשעבר... בפורום FXP
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
בקשר לשלט 8 ערוצים, או כל מספר אחר, זה לא קשור ישירות למסוקים. רוב המסוקים טסים עם שלט 6 ערוצים בלי בעיה. כל ערוץ מאפשר פעולה מסויימת, דוגמה מעבר לפעולות הבסיסיות, פתיחת תא מטען, מדפים בטיסנים, הדלקת לדים או כל דבר דומה.
טיסן יכול לכלול גם 2 ערוצים לאותה פעולה, 2 סרוואים למאזנות כשכל אחד מחובר לערוץ נפרד.
שזה לא יטריד אותך ברכישה. במסוקים הקטנים מגיע שלט בתוך הקופסה כך שאין לך ממש בחירה.
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
ולפי מה שהבנתי ממך איו מה להוציא על זה כסף
וכרגע המחיר של המסוק 130X+השלט שהבאתי לו קישור זה התקציב שלי
אז בכל זאת מה אתה אומר על מעבר אליו עם הניסיון שכתבתי פה?
ואני מאמין שאין חובה להשתמש בערוץ החמישי ככה שאני אוכל לעבוד איתו בהתחלה רק עם 4 ערוצים וללמוד את התנועות שלו לא?
ועוד דבר חשוב
אני מעוניין להביא אותו מחול ויש לי אפשרות השבוע להביא אותו גרך מישהו במזוודה או בהזמנה רגילה
יש עם הדבר הזה בעיות מכס/מעמ וכו?
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
אז ככה, אתה צריך שלט מאד מסויים שמשדר בטכנולוגיית DSM2 או DSMx, שזו גרסה מתקדמת יותר. בעיקרון ממה שידוע לי רק המשדרים של ספקטרום יתאימו לך.
המסוק הזה צריך שלט 6 ערוצים או יותר. שלט רחוק עם פחות מ-6 ערוצים לא כולל את המיקסים שדרושים להטסה של מסוק, בעיקר מיקס שנקרא CCPM. זה המיקס ששולט בממנועי סרוו של הראש בשילוב עם המצערת. (יכול להיות שקיימים שלטים עם פחות ערוצים ומיקס כזה אבל לא הייתי מתעסק עם שלט לא מוכר).
אם אתה מביא אותו במזוודה ולא עוצרים אותך במכס אז אין בעיה. אם עוצרים אותך יכול להיות שיבקשו שתשלם מכס + מע"מ, שזה בדרך כלל בערך 30%.
עברתי על ההודעה הראשונה שלך, אתה מביא שלט מחו"ל? אם המכס עוצר אותך אתה נכנס לסיפור מול משרד התקשורת, הרבה עברו אותו אבל תחשוב אם אתה בכלל מעוניין להכנס לזה.
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
IziG wrote: הצטרפתי לדיון רק כדי להוסיף את ההסבר לנושא הערוצים, לא שמתי לב שזה מסוק BNF, כלומר מגיע בלי משדר.
אז ככה, אתה צריך שלט מאד מסויים שמשדר בטכנולוגיית DSM2 או DSMx, שזו גרסה מתקדמת יותר. בעיקרון ממה שידוע לי רק המשדרים של ספקטרום יתאימו לך.
המסוק הזה צריך שלט 6 ערוצים או יותר. שלט רחוק עם פחות מ-6 ערוצים לא כולל את המיקסים שדרושים להטסה של מסוק, בעיקר מיקס שנקרא CCPM. זה המיקס ששולט בממנועי סרוו של הראש בשילוב עם המצערת. (יכול להיות שקיימים שלטים עם פחות ערוצים ומיקס כזה אבל לא הייתי מתעסק עם שלט לא מוכר).
אם אתה מביא אותו במזוודה ולא עוצרים אותך במכס אז אין בעיה. אם עוצרים אותך יכול להיות שיבקשו שתשלם מכס + מע"מ, שזה בדרך כלל בערך 30%.
עברתי על ההודעה הראשונה שלך, אתה מביא שלט מחו"ל? אם המכס עוצר אותך אתה נכנס לסיפור מול משרד התקשורת, הרבה עברו אותו אבל תחשוב אם אתה בכלל מעוניין להכנס לזה.
בענין משרד התקשורת אני אסתדר אחי מזמין המון דברין שעושים לו בעיות בכל מיני כיוונים והוא יוכל לסדר את העניין כי הבנתי שסהכ הם משחררים את השלט לאחר כמה ימי בדיקה
אז רק רציתי לבדוק לגבי המסוקים ספציפית..
בכל מקרה יש את המסוק הזה בארץ שעדיף לי לקנות מפה?
ולשאלה החשובה אם תוכל לענות לי
האם זה מסוק מתאים למעבר ראשוני לשישה ערוצים? (בהתחשב בעובדה שזה התקציב שלי ואין לי תקציב למסוקים גדולים יותר-אני מודע שככל שהמסוק יהיה יותר גדול כך יהיה לי יותר קל ללמוד עליו אבל זה מה יש בינתיים חח)
תודה על העזרה!
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
אני חושב שאם מספיק אימון על סימולטור אפשר להתקדם למסוק כזה. אם זה התקציב שיש לך ואתה לא יכול בזמן סביר לחסוך סכום כמעט כפול למסוק קיט אז תקנה ותהנה ממנו. תבדוק בפורומים מה החלקים העיקריים שצריך תמיד למקרה של ריסוקים, תקנה שיהיה לך מלאי בבית כדי שתוכל לתקן בלי להמתין להזמנות על כל ריסוק. כמובן שגם את זה צריך לקחת בחשבון בתציב של רכישה של כלי בלי יבואן רשמי בארץ.
אתה יכול להסתכל גם ה- Solo Pro 287 שנמכר בארץ ויש לו חלקים במלאי. הוא קצת יותר יקר ממה שתכננת להשקיע אבל מצד שני הקוטר של הלהבים שלו גדול ב-50%. יכול להיות לזה יתרון משמעותי למתחיל.
בכל מקרה, עם כל מסוק שלט שתבחר, תן למישהו עם נסיון להטיס את הטיסה הראשונה כדי להיות בטוח שהמסוק תקין. בחנות טיסנים בטוח יעשו את זה, העניין הוא שכשתביא את החבילה מחו"ל, שלא תתלהב מידי ותרסק מייד.
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.
shlomi898 wrote: תודה רבה על העזרה!
אם לעוד משהו יש ניסיון עם הדגם הזה ספציפית ויכול להמליץ לי עליו כמעבר ל6 ערוצים אשמח מאד!
עכשיו ראיתי שכתבת שזה למעבר ל 6 ערוצים. אתה טועה, זה אותו דבר כמו כל מסוק 4 ערוצים. מסוק 6 ערוצים טס בצורה שונה לגמרי.
אם אתה רוצה לעבור למסוק 6 ערוצים אז תחסוך עוד קצת למסוק 450 או מסוק 500 או אפילו למסוקים ה RTF הקטנים, אבל שיהיה מסוק 6 ערוצים.
מנהל פורום טיסנים ומכוניות שלט לשעבר... בפורום FXP
Please התחברות או צור חשבון to join the conversation.