טיסנים חשמליים
טיסנים חשמליים מתאפיינים כיום בכוח זהה או גבוה יותר מזה של טיסני ניטרו מצד אחד לעומת שקט יחסי ונקיון מצד שני. כיום ניתן למצא מערכות חשמליות מניעות כמעט כל סוג או גודל של טיסן מלבד טיסני Giant ענקיים אולם נראה כי לא רחוק היום בו גם טיסנים אלו יחושמלו. הטכנולוגייה המאפשרת הטסה חשמלית כלומר מנועים חזקים מאד אך קלים וסוללות בעלות יחס אנרגיה למשקל מצויין קרוב מאד. נראה כי הקידמה בתחום הרכבים החשמליים, זו שהביאה אלינו בתחילה מכוניות היברידיות וכיום מכוניות נוסעים חשמליות מקדמת במקביל את התחום המעניין אותנו של טיסנים חשמליים.
רוב הציוד הדרוש לטיסן חשמלי דומה לציוד הקיים בטיסן ניטרו/ בנזין בהבדל לטובת המשקל: אביזרים לחשמלי לרוב שוקלים פחות, וזאת כדי להגדיל את משך זמן הטיסה.
ציוד זה כולל:
מנוע חשמלי:
המנועים החשמליים מתחלקים לכמה סוגים עיקריים:
מנועי מברשות (Brushed) - ישנם את מנועי ה-Cobalt הנחשבים לטובים.
מנועים חסרי המברשות (Brush less). מנועים אלה אמנם יקרים מאד בהשוואה לאחיהם בעלי המברשות, אך בתמורה הם מספקים טווח עצום של אפשרויות פעולה בנצילות גבוהה מאד.
מנועי "Can" (פחית) -מנועים אלו המסופקים בקיטים למתחילים, יעילותם של מנועים אלה נמוכה מאד. רוב הקיטים הנ"ל יטוסו בסדר עם המנוע שסופק איתם, לכן זה אין כל בעיה להשתמש במנוע Can לטיסן חשמלי ראשון.
בקר מהירות (speed-control)
מספק שליטה פרופורציונאלית על עצמת המצערת על ידי שינוי כמות הכוח המועברת מהסוללה אל המנוע. למרות שכמעט בכל המערכות כיום נעשה שימוש בבקר מהירות, ניתן גם לחבר את המנוע ישירות לסוללה בעזרת מפסק on/off פשוט ולעבוד במקסימום מצערת עד לריקון מלא של הסוללה.יש לקחת בחשבון כי עבודה ללא בקר מהירות אינה נוחה ואף מקצרת לרוב את חיי הסוללה.
סוללות (battery pack)
הסוללות מספקות את הכוח למנוע. מארזי סוללות נפוצים מורכבים מתאים של 500-3300 mAh (מילי אמפר לשעה), ככל שהמספר גבוה יותר כך קיבולת הטעינה שהסוללה מסוגלת להכיל גבוהה יותר. משקל המארז עולה בהתאמה ככל שהקיבולת של התאים בו גבוהה יותר. הסוג היעיל והנפוץ ביותר הוא סוללות הליתיום.
מטען
משמש לטעינת מארזי הסוללות (מקביל למילוי דלק בטיסני דלק). המטענים לרוב יופעלו ממצבר המכונית (V12) ולעתים מהחשמל הביתי. ישנן 3 שיטות טעינה עיקריות:
Trickle - טעינה בשיטת זו מתבצעת בזרם נמוך ואורכת מספר שעות, השימוש בשיטה זו איטי אך הוא בטוח ומוודא כי לא יגרם כל נזק לסוללה.
Fast - טעינה המבצעת דחיסה מהירה של אנרגיה למארז עד כדי טעינה מלאה תוך כ-15 דק', השימוש בשיטה זו נעשה תוך סיכון כי התאים עלולים להינזק אם תהליך הטעינה אינו מבוקר.
Peak charging - שיטה זו מבקרת את תהליך הטעינה באופן אוטומטי, כך שהתאים במארז לא נפגעים המטעינה וזאת כיוון שפעילותם נפסקת אוטומטית כאשר הסוללה מגיעה לטעינה מקסימלית.