מכוניות על שלט- מתכוננים למירוץ!
מכונית על שלט היא כייף גדול, והשתתפות במרוץ מכוניות זה הדבר האמיתי !
השתתפות במירוץ מכוניות על שלט בפעם הראשונה יכולה להיות התנסות מאיימת. אך אם תדע מול מה אתה עומד ותתכונן בהתאם לא אמור להיות כך.
קודם כל, כמו בכל דבר בחיים, גם בתחום המכוניות על שלט צריך לבוא בגישה חיובית, יש לזכור כי זה בסך הכל הפעם הראשונה, רוב הסיכויים שתתחרה מול אנשים מנוסים יותר, חלקם יהיו תחרותיים יותר, מטרת המירוץ הראשון אינה לנצח, אלא להתנסות, לצבור ניסיון, לחזור למירוץ הבא ולהיות טובים יותר.
צוות טיסן, בעזרת המומחים של יוני'ס הובי, ריכז עבורך מספר המלצות שיעזרו לך להעריך טוב יותר למירוץ :-)
הדבר הראשון שיש לעשות לפני תחרות הוא לוודא שהתחרות לא בוטלה עקב תנאי מזג אוויר, או רשויות החוק ומתקיימת במועדה, יש ולבדוק זמני הגעה- אתה לא רוצה להגיע ולגלות שהפסדת את המירוץ רק כי הגעת מאוחר מידי.
יש לברר באיזה סוג מירוץ מדובר. במרוצי שטח יכללו לרוב מכוניות מסוג באגי, משאיות טראק, ניטרו טראק וכדומה. בעוד שבמרוצי כביש יכללו לרוב מכוניות חשמליות, מכוניות "תיבת הילוכים" – "gearbox"(משאיות או באגי לכביש) ועוד. כל המשתתפים יאוחדו לתתי קבוצות על פי סוג המכונית או סוג הנסיעה בה תה מתמחה. אם מספר המשתפים במירוץ גדול, רוב הסיכויים כי התחרות תחולק למספר קטגוריות כאשר בכל קטגוריה יהיו מספר רמות תחרות. אם זהו המירוץ הראשון שלך בקש להירשם לדרגת מתחילים ולא לקפוץ ישר למיים העמוקים.
צמיגים הינם חלק חשוב ביותר מההכנות למירוץ- לכן אחת מההמלצות החשובות ביותר שלנו היא לברר מול מארגני המירוץ מה תוואי השטח בו המרוץ יתקיים, ועל פי זה להתאים למכונית שלט צמיגים ייעודיים. לשטח בעבירות נמוכה, נעדיף להחליף את הצמיגים לצמיגים בעלי דוגמה, שיאפשרו מעבר קל יותר באזורים עם דשא, אבנים או וסלעים. לחלופין אם רוב המירוץ יתבצע על אספלט, נעדיף צמיגים חלקים שיתנו לנו אחיזת אספלט טובה יותר ויאפשרו החלקות (drifts) בסיבובים.
חשוב ביותר להגיע מוכן עם חלקי חילוף- גם אם אתה לא תפגע באף אחד אף אחד לא מבטיח לך שלא תיפגע ממכונית אחרת !
ברר מבעוד מועד מה המיקום שלך כמסיע על המסלול- משדר הרדיו מושפע מהמיקום והמרחק של המסיע ואתה צריך לוודא כי לאורך כל המירוץ יהיה לך טווח קליטה למשדר.
עד לפעם הראשונה בה תשתף במירוץ, ככל הנראה, יהיה לך כבר את כל הציוד הדרוש: למכונית שלט חשמלית דרוש כשלוש סוללות להחלפה, וסוללה נוספת למשדר רדיו, למכונית שלט ניטרו תצטרך עוד ליטר דלק, מיכל תדלוק ומשדר.
לכל המירוצים המתקיימים בחוץ רצוי לבוא עם כובע להגנה מהשמש.
שיפורים ושדרוגים בהחלט יכולים לעזור, לא חייבים את כל הג'אגטים האחרונים, או את הציוד המתקדם ביותר, פעמים רבות הטכניקה היא שעושה את ההבדל, וטכניקה מגיעה רק אם ניסיון.
זהו !
אל תפחד לשאול שאלות. רוב האנשים ישמחו לעזור לך, זכור - גישה נכונה נדרשת !
אין טעם להילחץ ייתר על המידה אל תשכח כי מדובר בפעם הראשונה שלך. וכמו בכל מיומנות, גם במירוץ צריך להיות מתורגל כדי להתמצא ולשלוט בו.